بسیج دانشجویی سما رشت

نشریه - اخبار بسیج دانشکده سما رشت

بسیج دانشجویی سما رشت

نشریه - اخبار بسیج دانشکده سما رشت

محاسبه کاراکترهای انگلیسی و فارسی SMS زمان‌بر است

نحوه محاسبه تعرفه کاراکترهای پیامک با متن فارسی که توسط یک تیم پژوهشی دنبال می‌شد، به پایان رسیده است، اما محاسبه از نظر بیلینگ سرور زمان بر خواهد بود.

محمدحسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: در مورد نحوه محاسبه پیام‌های کوتاه فارسی، باید دو موضوع را در نظر بگیریم و نخستین نکته نیز بحث نرم‌افزاری آن بوده که در مدت زمان کوتاهی قابل حل است.
وی، محاسبه تعرفه پیامک‌های کاراکتر فارسی را از نظر بیلینگ سرور، زمان‌بر دانست و افزود: در این مورد، باید فرمولی نوشته شود تا بتوان بیلینگ سرور این‌گونه پیامک‌ها را محاسبه کرد. فلاح اصغری، با یادآوری این مطلب که کاراکترهای فارسی، حجم بیشتری را به نسبت کاراکترهای انگلیسی اشغال می‌کنند، تصریح کرد: به بیان ساده، باید مشخص شود که پیام کوتاه با حروف فارسی منتقل شده و یا با حروف انگلیسی تا بتوان برای کدینگ فارسی تخفیف ویژه قائل شد.

به گزارش سیتنا، وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران نیز پیش از این گفته بود: چنانچه تیم فنی بتواند راه حلی برای این مشکل پیدا کند، تعرفه ارسال پیام کوتاه با متن فارسی و لاتین معادل هم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد